måndag 19 november 2018

Kul konst på kort tid


Idag gjorde jag en konstrush efter jobbet. Nu visas Modern Art & Design på både Bukowskis och Auktionsverket. Auktionshusen visningar tycker jag är bland de bästa konstutställningarna. Det är inte för omfattande och är ofta en perfekt mix av konst, design, glas, keramik, silver, smycken, mattor etc.


De mörka granarna påminner mig om bergslagen. Soluppgång av Carl Kylberg.


Bilfärden av Evert Lundquist. Jag minns när jag var barn och vi besökte honom i hans ateljé i Drottningsholms slottspark i närheten av Kina slott. Hans målningar är så lätta att känna igen med dess tjocka lager av färg. Konst har verkligen förmågan att väcka minnen, stämningar och associationer till liv.

Nu ska jag läsa på om Bourgogne inför i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar