onsdag 9 januari 2019

Min egen vinhandel


Tänk att ha en egen vinhandel, en sådan man ofta ser och besöker nere på kontinenten, med flaskor staplade ända upp till taket. Flaskorna högre upp skulle vara dammiga av ålder. Det måste också finnas hyllor där man kan fronta etiketterna, så man kan dröja sig kvar länge för att bara titta. I min vinhandel skulle det dessutom alltid finnas bra litteratur och tidningar och en stor skön fåtölj där man kan försjunka i något. Sist men inte minst så måste det finnas ett stort bord som rymmer många, där man kan samlas för lite provsmakning med något litet att äta till. Här skulle det alltid vara fullt av folk och pågående samtal.


I dag var jag på SB i Kista, som är ett av få ställen där de frontar flaskorna på ett bättre sätt. Nu hörde jag att hyllorna ska bort för de stimulerar till köp. Så typiskt svenskt! Jag får drömma vidare om en egen vinhandel på kontinenten. Sortimentet kan nog sysselsätta mig länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar