lördag 9 september 2017

marsala + choklad = gott


Jag brukar gå på yoga för Idde Schultz (jepp, sångerskan) i Hornstull på lördagmorgnar, men i morse kom jag inte i väg. Istället kom jag ut på stan i hyfsad tid och fixade en del inköp. När jag kom hem gjorde jag kantarellpasta med vitlök. Det måste vara höstens bästa fastfood alla kategorier! Sedan blev det en slatt Marsala med mörk choklad och boken "Just nu är jag här", av Isabelle Ståhl. I våras när jag var i Helsingfors så läste jag Philip Teirs kommentar till boken i Huvudstadsbladet och blev nyfiken.


Marsala är som sagt ett fortifierat vin från västra Sicilien. Det här är gjort på de inhemska gröna druvorna grillo och catarratto. Det är djupt bärnstensfärgat och är sött med aprikos i början och apelsin på slutet, russinkaraktär och alkohol på 18%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar