lördag 28 oktober 2017

Viner från USA


På torsdag ska vi testa viner hemma hos mig på temat USA. Jag tar tillfället i akt eftersom jag sällan själv köper viner därifrån. De här vinerna står hemma på mitt köksgolv och laddar. Jag hoppas att de representerar vinlandet USA på ett bra sätt.

  1. Bonterra, Kalifornien, North Coast, Mendocino County, zinfandel, 139:-
  2. Seven Springs, Oregon, Willamette Valley, Eola-Amity Hills, pinot noir, 348:-
  3. Louis M Martini, Kalifornien, North Coast, Napa Valley, cabernet sauvignon, 229:-
  4. McManis, Kalifornien petite sirah, 109:-
  5. Cambria, Kalifornien, Central Coast, Santa Maria Valley, chardonnay, 189:-
  6. Ponderosa,  Kalifornien, viognier, 89:-

Det skulle varit roligt med ett vin från New York på öskkusten med vinregioner som Finger Lakes, Lake Erie, Hudson River och Long Island men de är svåra att få tag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar