tisdag 10 oktober 2017

Snobbigaste vinglasen


I går kväll var det nyhetsprovning av SBs sortiment på Näringslivets Hus. Det fanns en hel del kul att testa men jag orkade inte gå. Jag bestämde mig istället för att ladda inför kvällens övning, mousserande från Nya världen. Återkommer om det.

I helgen kom jag i alla fall till skott med att beställa hem 13 st nya vinglas. Jag har på kort tid lyckats slå sönder ett ISO-glas och ett Spiegelauglas, så jag behövde fylla på med nya. Spiegelauglasen använder jag för jämnan. De har tunn kant, bra tyngd och är lagom stora. Det finns en mängd olika tillverkare av vinglas, men förståsigpåare menar att det bara finns två att välja mellan och det är Zalto och Riedel. Zalto har den karaktäristiska trekantiga formen och Riedel en mer klassisk tulpanform. De finns såklart i olika utföranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar