fredag 5 oktober 2018

Downtown Camper

I dag ska jag tillbringa dagen på Downtown Camper för tuff ledarskapsträning. Downtown Camper är ett relativt nyöppnat hotell och konferenscenter vid Brunkebergstorg. I stället för traditionella konferensrum så har de "inspirerande sociala ytor". Det blir middag också, så återkommer om restaurang och viner senare i kväll!

Hemma! Här kommer lite bilder.




Brunkebergstorg har blivit så fint nu när all byggbråte är borta. Äntligen, när jag var här i somras så höll de på med gatubeläggningen och allt var i en enda röra.



Loungen var murrig och mysig. Kul med movie night.




Ja, konferensrummen var väldigt lekfulla, med som en köksö, soffgrupper, fåtöljer och många spel. Gillade särskilt gungorna vid fönstret.


Vid 17-tiden flyttade vi till baren, men jag tog inte öl utan cava, Parés Baltà Cava Brut. En klassisk cava från penedés och gjord av 62% parellada, 22% macabeo, 16% xarel-lo, och lättdrucken som aperitif. Ung och med mycket bubblor. Sedan åt vi Campfire-middag med lamm och grönsaker och till det så drack jag 2016 Barbera d'Asti Valdevani. Jag sansade mig och fotade varken flaskorna eller maten. Ibland måste man tänka på sällskapet också. Barberan var fruktig, slank, mjuk, rödfruktig och med påtaglig syra och väldigt lite strävhet. Frisk. Passade ok till lammet.

2016 Barbera d’Asti Valdevani DOCG 125 / 500
Nero d´Avola, Piedmont, Italy


Så här stod det i vinlistan. Någon måste haft bråttom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar