måndag 2 juli 2018

En dag på stranden


I dag blev det en heldag på stranden. Jag promenerade hela vägn till Can Picafort som ligger på andra sidan i Alcudiabukten. Det var en rejäl promenad kan jag säga men det blev ett flertal bad och solstopp både dit och hem och väl där så blev det en glasspaus. Jag promenerade i strandbrynet och brände mig på fötterna. Typiskt.



När man kommer en bit bort från Port d'Alcudia så är sanden kritvit och vattnet helt turkosblått, helt otroligt faktiskt. Det är långgrunt med vågor som sveper in. Ljudet av vågorna är så rogivande. Stranden varierar lite i karaktär, den hippa, coola, trendiga till småbarnsfamiljer till pensionärer till nudister. Jag gillade nog nudistdelen bäst, hehe. Den var ensligast och vildast och påminde mig en hel del om Gotland.





Visst är det lite Gotlandsvibbar över det här övergivna huset.

I morgon behöver jag en paus från solen så jag åker upp i bergen Sierra de Tramuntana, till de fina städerna Valldemossa och Port de Sóller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar