torsdag 5 juli 2018

All inclusive

Den här gången bor jag på ett hotell med all inclusive. Jag brukar aldrig välja det. Jag har faktiskt bara haft all inclusive vid skidåkning med UCPA i Frankrike och det räknas ju inte riktigt. Jag föreställer mig nämligen rätt trist och sunkig buffémat som står framme hela tiden och att det finns väldigt lite som jag skulle vilja äta, men jag måste faktiskt erkänna att jag har haft helt fel. Jag gillar all inclusive! Det är faktiskt rätt praktiskt.

Maten har varit över förväntan, massor av olika sallader, bröd, ostar, massor av färsk och torkad frukt och alltid glass och till maten finns vin på tapp!

Okej, det finns baksidor med all inclusive - fulla Engelsmän vid poolen som bara rör sig mellan poolen och baren, matsvineri i matsalen, de som tar för sig enorma mängder mat för att sedan lämna det mesta i en enda röra på bordet. De flesta överäter nog, inklusive jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar