torsdag 26 juli 2018

Baltisk konsttriennal


På Contemporary Art Center (CAC), som ligger mitt i smeten alldeles bakom Rådhuset, pågår en Baltisk konsttriennal med titeln "Give up the Ghost" och behandlar ämnet "what does it mean to belong at a time of factured identities - to territories, classes, histories, bodies and forms?".

Byggnaden var supersnygg, helt i betong.





Kläder skapar också tillhörighet och identitet, här med "Eye bag and Lip bag" av Ella Kruglayanskaya.


I ett rum var det interaktiv konst med ägg som man skulle beröra. Jag avstod för det stod en massa varningsskyltar om att barn, äldre och de med hjärtbesvär skulle avstå. Jag tror man fick en stöt.



Här är ett bidrag från Litauen av Augustas Serapinas, med stenar från Ignalina kärnkraftverk.





Jag passade på att äta i den snygga restaurangen. Alla satt på uteserveringen och jag med. Sallad och ett gott glas sauvignon blanc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar