lördag 10 februari 2018

Stan + Konsthantverkarna


Idag sprang jag runt på stan och gjorde ärenden. Först nere i city och sedan lite på söder. Jag kunde inte låta bli att knäppa en bild i passagen som jag ofta passerar men där jag inte längre reflekterar över hur vacker den är. Jag kollade också vin i PK-huset. Jag kan gå där i evighet och kolla flaskor, på samma sätt som jag kan kolla böcker på ett bibliotek. SB i PK-huset måste vara Svergies bästa. De har en massa provningar där också men jag har aldrig varit på någon. Tog en bild på den här etiketten i alla fall, naturvinsvibbar från Cahors. Snygg! (Cahors ligger längs floden Lot i sydvästra Frankrike. Distriktet omfattar 4 250 hektar och fick appellationsstatus 1971. Det är här danske prins Henrik har sitt vinslott.)


Sedan hoppade jag på bussen till slussen för ett snabbt besök hos Konsthantverkarna. Emma Dahlqvist visade föremål i näver. Lite annorlunda och kul!





Sedan hoppade jag på båten till Djurgården för fikaträff på Rosendal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar