fredag 5 januari 2018

Cadierbaren


Här i storslagna Cadierbaren tog jag en AW med Maria idag. Vi satt på terrassen ut mot vattet och jag passade på att syna vinlistan ordentligt. Fina och goda viner och priserna var därefter, ett glas Krug för 450:- eller ett glas Puligny-Montrachet 1er Cru för 500:-? För mig blev det istället ett glas Sancerre för i sammanhanget blygsamma 140:- och det var precis så där återhållet som jag gillar med försiktigt aromatiska toner av svartvinbärsblad, krusbär och nässlor. Jag blev serverad vinet vid bordet, men jag fick inte smaka på det, flaskan var förvisso öppnad sedan tidigare, men jag tyckte ändå det var konstigt. Äsch det kanske är larvigt av mig, men jag förväntar mig faktiskt helt oklanderlig service på ett ställe som Grand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar