torsdag 14 juni 2018

Pom & Flora


Jag tycker ofta att morgonkaffet hemma i lugn och ro är den bästa stunden på dagen. I morse hade jag förvisso kaffe hemma men inget bröd, så jag bestämde mig för att göra ett cykelstopp vid Pom & Flora på Vasagatan på väg till jobbet. Jag tror att det är, eller i alla fall har varit stans mest hajpade frukostställe, så jag känner mig verkligen som sisten ut för ett besök.

Pom & Flora erbjuder "frukost hela dagen" med olika bowls fyllda av nyttigheter som chai, acai, smoothies och frukt, rågbröd med avokado, juicer och kaffe såklart. Jag testade en skål acai med färskpressad apelsin-ingefärsjuice. Det var absolut gott, men det kostade som en lunch och jag äter nog hellre riktig mat.


Rosta helt bovete ska jag göra hemma igen. Den här var kanelrostad. Jag brukar blötlägga boveten först och sedan rosta i ugn. Det gäller att passa väldigt, väldigt noga så att den inte bränns. Min första plåt blev helt svart.


Jag kände mig som hemma med trägolv och Le Klint lampor. De hade satt upp ljuddämpare på väggarna men trots det så var det väldigt stimmigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar