söndag 24 juni 2018

Gamla Orangeriet i Bergianska


Tillbaka i stan för tvätt och städ och nu skiner solen minsann. Skönt att kunna öppna balkongdörrarna ut mot parken och grönskan.


Jag stannade inte inne så länge utan tog cykeln för lunchträff i Gamla Orangeriet i Bergianska trädgården. Det är ett bra alternativ till Rosendals på Djurgården. Det ligger mitt i botaniska trädgården och här finns en köksträdgård och en örtagård. Nu hade det såklart mulnat på.







De hade gjort om sen senast och kanske att det var lite trevligare förr. De har utökat sittplatserna både ute och inne. Jag gillar de stora spröjsade fönstren.




Jag satsade på matjesill idag igen och så testade jag en ljus lager från microbryggeriet Roslags Näsby. De serverade brynt smör till sillen och det är ju väldigt gott och sällan jag orkar göra hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar