lördag 23 juni 2018

Midsommar


Det är något visst med svensk sommar och att komma ut på landet. Det är vackert och somrigt även om vädret inte är det bästa. Här med lansdvägen och de öppna fälten som brer ut sig. Regnmolnen hängde tunga med skurar som kom och gick under dagen.



Trädgårdsmöbeln stod orörd.



Inne var det somrigt med pelagoner i fönstren.


Släktporträtt på väggarna. Här är min farmorsfar Anders Gustaf (som alltid kallas Fille). Pappa har berättat att min farmorsmor brukade säga att det här porträttet var riktigt bra. Porträttet är gjort 1929 av min farmorsbror Albert Fredrik (som alltid kallas Pelle). Det måste vara från farmors konstnärliga bröder som jag har fått mitt konstintresse.


Kakelugnen gick såklart varm.



I köket dukade vi för sillunch.


Och såklart jordgubbstårta och Château Menota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar