söndag 27 maj 2018

Széchenyi thermal bad


Hej från ett soligt och varmt Budapest. Idag tog jag den gamla tunnelbanelinjen, nummer 1, från Vörösmarty tér ut till Széchenyi furdö och det kända thermalbadet Széchenyi. Det ligger vackert beläget i parken bakom Hjältarnas torg. Det är lite slitet men allt det gamla är väl bevarat.




Jag valde ett enkelt skåp i stället för kabin. Den här gången hade jag inte glömt badmössan, flipflops, handduk och badkappa. Det finns en stor simbassäng med svalt vatten där jag avverkade längder och sedan en massa mindre bassänger med tempererat vatten, med olika salter, bubblor, strålar (som massage) mm. Jag testade alla bassänger och det var riktigt, riktigt härligt. Jag gillar bassängerna med riktigt hett vatten. Det ska brännas lite. Ungern kan det här med varma bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar