måndag 6 januari 2020

Schokolade



Jag måste skriva lite om lyxchokladen också. För lyxchoklad finns det i Schweiz och den kan vara hur dyr som helst, blev jag varse. Både Läderach (bilder ovan) och Teuscher (bilden nedan) har fina butiker på Bahnhofstrasse.

Lindt är ju annars den stora chokladtillverkaren i Schweiz och jag älskar deras kulor, som finns att köpa precis överallt, även på Coop som är den stora livsmedelskedjan i Zürich. Jag tänkte därför att det kunde vara roligt med någon annan choklad till julafton, så jag tittade på den lilla påsen ovan med blandade bitar från Läderach, men köpte inget när jag såg priset på - gulp - 750 SEK.

Teuscher känns om möjligt ännu mer exklusivt och storsäljaren inför jul var deras champagnechokladtryfflar. De hade även vanliga 100g chokladkakor för 140 SEK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar