lördag 17 oktober 2020

2B vinprov

 A House heter numera gamla Arktitektur Högskolan vid Östermalmsgatan. I dag gjorde jag det praktiska 2B provet här i Auditoriet.


Det har verkligen blivit snyggt invändigt och huset verkar numera vara fullt av unga kreatörer.


Det här var vinerna:
  1. Chardonnay, Bonterra
  2. Riesling, Trimbach
  3. Silvaner, Juliusspital
  4. Cabernet Sauvignon, Finca Negra
  5. Pinot noir, Argyle
  6. Sangiovese, Villa Puccini
  7. Tempranillo, Marques de Riscal
Jag tror kanske inte att jag klarade mig, men den här gången var känslan mycket bättre. Tyckte att jag hade hyfsad koll. Och det var så kul att göra provet och möta lite gamla bekanta. Blev till och med inbjuden till mat och vin-träff i November.

Tänk att druvan silvaner kom med. Jag noterade den "blekvita" färgen och blommigheten men inte vågade jag satsa på silvaner. 

Riesling, Trimbach, med tydlig petroleum, spikade jag i alla fall. Satte Clare/Eden South Australia som alternativ.

Blandade ihop tempranillo och sangiovese. Fattar inte hur jag kan göra det! Var så säker på den mjukare vaniljen i tempranillon och kärvheten i sangiovesen. Ja ja får vara glad att det var dessa druvor det stod emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar