söndag 8 september 2024

Härlig sensommarkväll

Vilka sensommardagar det har varit. Igår var jag bjuden på middag hos min bror och svägerska. Jag cyklade dit med en flaska vin. Som fördrink testade vi olika burkviner. Kul! Burkviner är framtiden och allt bättre viner kommer på burk, Det är också en praktisk storlek om man inte vill dricka så mycket, men visst känns det fortfarande konstigt att kapsyla upp ett mousserande vin. Jag måste utforska utbudet.



Det blev en väldigt härlig kväll med fördrink, supergod middag med vin, tarte aux pommes med calvados, sedan mer prat utomhus i den varma sensommarkvällen. Först vid halv tolv satte jag mig på cykeln och vinglade hem. Det var massor av folk ute och härlig stämning när jag passerade Södermalm. Hem kom jag tillslut och det var nog bra med cykelturen för jag har trots den känt mig lite bakis idag.

1 kommentar: