onsdag 14 augusti 2024

Crémant du Jura Blanc Brut Montboisie 2019


Drack bubbel och åt goda grejer hos min syster i helgen. Tyckte den här crémanten från Jura var otroligt god och prisvärd, Crémant du Jura Blanc Brut Montboisie 2019. Jag tror att jag köpte den i höstas på rekommendation från munskänkarna, men nu när jag kollar så ser jag att den inte fick bättre betyg än prisvärd, men skulle absolut kunna köpa den igen. Vinet kommer från ett kooperativ i Jura med cirka 100 medlemmar och består av 80 procent chardonnay och 20 procent pinot noir. 

2 kommentarer:

  1. Jag har också druckit de hos en kompis o jag säger att jag älskade de! För de priset va de mer än prisvärt. Har försökt att få tag i de men de e rätt svårt jag har inte lyckats med de än tyvärr. Mvh Nettan i Örebro 🥂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också älskade det här bubblet! Det var champagnelikt men till en mycket billigare peng. Det fanns i Systembolagets tillfälliga sortiment och jag kommer att hålla utkik efter det och skriva i bloggen när det finns att köpa igen.

      Radera