söndag 15 maj 2022

Hurra för min syster


I helgen har vi firat min syster. Champagne och goda snittar.


Blommor såklart.




Middag på Portal! Så gott! Klas Lindberg var där och kom och pratade med oss. 


Nästan alla åt vit sparris med forellrom till förrätt. Till sparrisen drack vi George Breuer Terra Montosa och/eller Sancerre Les Roches. Så mycket vårkänslor i maten.




Jag åt torsk och fortsatte med de vita vinerna men de som åt vårlamm drack det här Syrah vinet, ett Vin de France vin från strax utanför Saint Joseph. Det doftade helt ljuvligt!


Sedan gick vi tillbaka hem till min syster och fortsatte med dessert och praliner från Ejes. Hur jag sen kunde ta mig hem på cykel efter all alkohol begriper jag inte riktigt men det gick bra i alla fall.





Så, så härligt. Grattis syrran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar