söndag 10 april 2022

Biblioteket Live


Efter cavan på Himlen gick vi vidare till Biblioteket Live för att äta middag. Jag har inte alls förstått att det är det gamla biblioteket vid Medborgarplatsen som nu är Biblioteket Live. Det blev lite av en chock faktiskt. Jag var på biblioteket ganska många gånger under åren jag bodde på södermalm och det var verkligen så vackert och speciellt med stilen av en amfiteater. Det här är lite svårt att acceptera för en library lover.


Nu var det ljusslingor av neon i taket.


Här ser man de trappstegsliknande etagen och tack och lov har de kvar de gamla hylletiketterna. Vi satt vid Italienska och Franska och där trivdes vi bra.


Kocken var tydligen inte helt att lita på, så jag säkrade min middag genom att välja köttbullar. Känns som ett beprövat kort och så drack jag Ravenswood zinfandel till, för hutlösa 165:- /glaset. Det var gott! Svartrött, mjuk och mycket fruktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar