Jag har läst klassikern, Utflykt till Hanging Rock, över helgen och avslutade med att se Peter Weirs berömda filmatiseringen från 1975. Boken är bara drygt 200 sidor, men den var lite trögläst och tog sin tid. Filmen var väldigt bra, bättre än boken, och med underbar musik som förhöjer den gåtfulla och drömlika stämningen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar